Řízení přetoků pomocí bezdrátových prvků

Fotovoltaická elektrárna (solární park, solární farma, solární elektrárna) a Home Assistant.
Photovoltaic power station (solar park, solar farm, solar power plant) & Home Assistant.
sarsonj
Nováček na fóru
Nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: 21. březen 2023, 09:31

Řízení přetoků pomocí bezdrátových prvků

Příspěvek od sarsonj »

Ahoj,

jako nový majitel FVE (Solax) přemýšlím, jak co nejlépe využít přebytky. Jsem víc Iťák než elektrikář, chci si pak hrát s konfigurací a programováním, nechci "chytrou" krabičku, kterou mi někdo nastaví a pak nějak funguje.

Co mám a potřebuji řešit:
  • mám elektro auto, v současné době 3F nabíječka, která je připojená do 3F zásuvky na dvoře. Nemá žádné ovládání, prostě se zapojí a nabíjí
  • v rámci topení (topím plynem) mám 700 l akumulační nádrž. Ta se teď nahřívá plynem, chci ji nahřívat přebytky z FVE kdykoliv to bude možné
Díval jsem se na různá řešení (využití wattrouteru), které mi ale ve finále přijdou až moc zbytečně robusní a ne příliš flexibilní. Popíši svůj nápad, prosím klidně mi ho rozcupujte, pokud to je blbost :).

Centrem řízení bude RaspberryPi s HomeAssistant, které bude přes ModBus připojené k Solax. Důvod pro přímé připojení ModBus přes drát je ten, že když jsem teď zkoušel ModBus přes TCP/IP tak to moc nefungovalo. Další možnost je přes API WiFi dongle Solaxu, ale tam to není moc zdokumentované. Díky připojení na Solax budu neustále vědět, kolik je volné energie. Nepotřebuji další měření, které dělá Wattrouter.

Ještě mě zaujal převodík ModBus / Wifi, kterým bych odstranil i tu nutnost připojit k Raspberry Pi komunikační drát (RS485) ze Solaxu. Nestojí to o moc více, než RS485 hat na Raspberry PI. Máte s tím někdo zkušenost? https://rpishop.cz/-seriove-servery/536 ... ernet.html

Následně bych chtěl vše řídit bezdrátově a to přes technologii ZigBee. Zkouším ji už teď doma asi půl roku na pár zásuvek a teploměrů a funguje to dobře.