První kroky s Home Assistant

Home Assistant CZ drbna
Lubos77
Dárce - Donátor
Dárce - Donátor
Příspěvky: 152
Registrován: 09. leden 2023, 22:41
Bydliště: Lázně Bělohrad
Dal poděkování: 17 poděkování
Dostal poděkování: 8 poděkování

První kroky s Home Assistant

Příspěvek od Lubos77 »

Zdravim,
jsem zde na fóru nováček a taky jsem nováček s HA aplikací. Pořídil jsem ji o Vánocích 2022, takže jí mám asi 20 dní.
Jak už napsali jiní, pro úplný nováčky jsou začátky peklo. Nicméně se po malých krůčcích posouvám.

Zatím jsem na tom takto:
Koupil jsem si startovací sadu Raspberry Pi 4B, Argon ONE V2 + 32GB microSD. Pak jsem přikoupil Argon ONE M.2 Rozšiřující deska a Cytron MakerDisk SSD SATA III-120GB. Vše z RPishop.cz
Nejprve jsem bojoval s vadnou USB čtečkou microSD karty, která se od PC samovolně odpojovala a připojovala. Tak jsem koupil novou čtečku a nahrál instalační soubor. Hurá, podařilo se mi na Malinu nainstalovat HA. Vlastně mně zaskočila nabídka 32/64 verze. Oficiální průvodce doporučuje verzi 64, tak jsem ji použil. Ale teď si nejsem s verzí jistý, protože HA mi v grafickém prostředí píše, že Raspberry je 32 bitové.
Nyní mi HA běží na SD kartě 32 GB, ale chci ji přesunout na SSD. K tomu mi ale asi chybí nějaká čtečka, do které vrazím SSD disk a propojit ho s PC, abych na něj nahrál instalační soubor. Nebo stačí propojit USB kabelem rozšiřující desku RPI4 Argon ONE M.2 a PC? Nebude záležet, zda mám/nemám v PC USB3.0?

Kupodivu co šlo hladce, bylo vytvoření automatického zálohování HA na NAS Synology. Stačil jeden dobře udělaný návod na internetu.

Od té chvíle řeším problematiku databáze. Narůstá mi každý den o 30Mb. To bude asi způsobovat k HA připojený střídač Goodwe a jedna chytrá zásuvka. (Ano, už jsem HA rozšířil o nějaké Addony.) Přečetl jsem si, že existuje nástroj, který to umí redukovat - Recorder. Ale nepochopil jsem kde ho najdu. Je to ADDon? Hledal jsem ho, ale nenašel. Nebo je od začátku součástí HA?