Voltage divider a napajanie

www
Odpovědět
Uživatelský avatar
tiimsvk
Dárce - Donátor
Dárce - Donátor
Příspěvky: 800
Registrován: 06. květen 2021, 07:03
Dal poděkování: 72 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Voltage divider a napajanie

Příspěvek od tiimsvk »

Ahojte je to trochu mimo esphome ale je to súčasťou budovania :)

Original som chcel prerobiť synovi vláčik z nabájanie tuškových batérií na napájanie z klasikej batérie s možnostou nabíjania cez usb.
Na nabijanie a ochranu batérie som použil klasický modul tp4056 ale nakoľko batéria má 3,7-4,2 volta tak som chcel pomocou dvoch odporov znížiť volty. čo sa aj podarilo na pekné 3V ale akosi po zapojení nič nefunguvalo a po odmeraní tam bolo necelý 1V. Vie mi niekto pomocť so zapojením respektíve vysvetliť tento jav prečo sa to deje?

Pretože ak by to fungovalo vedel by som to použiť aj pri budovaní esphome (kde to puživam pri sledovaní stavu batérie na pine ADC)

Nie som elektrotechnik iba laik za pomoci googla :D
Ďakujem za odpovede.

Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3332
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: Voltage divider a napajanie

Příspěvek od Pete30 »

Jev ti vysvětlím: předpokládám že jsi pro snížení napětí použil 2 odpory jako napěťový dělič? To je hezké, ale problém je v tom že na výstup připojíš ten vláček který má proudový odběr x a na odporech vznikne úbytek napětí vlivem zátěže(vláček), proto máš na výstupu 1V.
Toto bych řešil pomocí nějakého regulátoru na výstupu pokud se chceš striktně držet těch 3V, ale jinak pokud změříš nový tužkový článek zjistíš že má 1,6 až 1,7V ;) proto bych to vůbec neřešil.
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

Uživatelský avatar
tiimsvk
Dárce - Donátor
Dárce - Donátor
Příspěvky: 800
Registrován: 06. květen 2021, 07:03
Dal poděkování: 72 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Voltage divider a napajanie

Příspěvek od tiimsvk »