scény žárovka yeetlight
- Pete30
- Moderátor
- Příspěvky: 3333
- Registrován: 30. září 2020, 20:33
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 364 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Samozřejmě si musíš tu žárovku ve scéně nejdříve zapnout a potom nastavovat
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách
- Pete30
- Moderátor
- Příspěvky: 3333
- Registrován: 30. září 2020, 20:33
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 364 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Mám tu pásek yeetlight co chceš vyzkoušet jsem k ruce a hodím sem obrázky
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách
-
- Aktivní autor
- Příspěvky: 66
- Registrován: 07. duben 2021, 20:12
- Dal poděkování: 2 poděkování
- Dostal poděkování: 2 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Kruci se mi to smazalo.
Hele už mi funguje scéna!
opravdu to šlo naklikat,
scény nová
v sekci zařízení přidat žárovku
na žárovku pak kliknout a pak vyjede nabídka, zapnout posuvníkem tu žárovku a vyjede nabídka, změna barvy a efekty.
Teď jsem ve stavu že kliknutím zapnu scénu, které mi funguje jak potřebuji.
teď vymyslet jak kliknutím žárovku vypnout.
Hele už mi funguje scéna!
opravdu to šlo naklikat,
scény nová
v sekci zařízení přidat žárovku
na žárovku pak kliknout a pak vyjede nabídka, zapnout posuvníkem tu žárovku a vyjede nabídka, změna barvy a efekty.
Teď jsem ve stavu že kliknutím zapnu scénu, které mi funguje jak potřebuji.
teď vymyslet jak kliknutím žárovku vypnout.
Kód: Vybrat vše
alias: Světlo ložnice
description: ''
trigger:
- platform: device
domain: mqtt
device_id: 105ac73d941b051378ac182f04651c4f
type: action
subtype: single
discovery_id: 0x00158d0001870bef action_single
- platform: device
domain: mqtt
device_id: 105ac73d941b051378ac182f04651c4f
type: action
subtype: double
discovery_id: 0x00158d0001870bef action_double
condition: []
action:
- type: toggle
device_id: fa402d853696e49c6b7513969f7b395c
entity_id: light.svetlo_loznice
domain: light
- scene: scene.loznice
mode: single
- Pete30
- Moderátor
- Příspěvky: 3333
- Registrován: 30. září 2020, 20:33
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 364 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Tak vidíš
Udělej další scénu a v ní nech ty žárovky vypnutý
Udělej další scénu a v ní nech ty žárovky vypnutý
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách
- Pete30
- Moderátor
- Příspěvky: 3333
- Registrován: 30. září 2020, 20:33
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 364 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
A tu scénu vypnutý zase zavolej
Kód: Vybrat vše
scene.turn_on
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách
-
- Aktivní autor
- Příspěvky: 66
- Registrován: 07. duben 2021, 20:12
- Dal poděkování: 2 poděkování
- Dostal poděkování: 2 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
dobře zkusím ale otázka:
když se podíváte na tu automatizaci jak ta automatizace pozná, že když kliknu jednou tak má spustit scénu zapnuto a když kliknu znovu že má spustit scénu vypnuto?
To se jako řadí postupně.
1 - zařízení
1 - akce
2 - zařízení
2 - akce
3 - zařízení
3 - akce
???
když se podíváte na tu automatizaci jak ta automatizace pozná, že když kliknu jednou tak má spustit scénu zapnuto a když kliknu znovu že má spustit scénu vypnuto?
To se jako řadí postupně.
1 - zařízení
1 - akce
2 - zařízení
2 - akce
3 - zařízení
3 - akce
???
- Pete30
- Moderátor
- Příspěvky: 3333
- Registrován: 30. září 2020, 20:33
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 364 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Zatím mě nenapadá jak to udělat v jedné automatizaci, ale mělo by to jít.
Prozatím mě napadá vytvořit dvě automatizace a vytvořit pomocníka přepínač a ten dát jako podmínku do obou automatizací.
Například pokud přepínač off spustit scénu on a ve druhé pokud přepínač on spustit scénu off a v automatizaci na konci akce po spuštění scény dát přepnout ten přepínač, jestli chápeš co myslím
Prozatím mě napadá vytvořit dvě automatizace a vytvořit pomocníka přepínač a ten dát jako podmínku do obou automatizací.
Například pokud přepínač off spustit scénu on a ve druhé pokud přepínač on spustit scénu off a v automatizaci na konci akce po spuštění scény dát přepnout ten přepínač, jestli chápeš co myslím
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách
- Lion®
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1604
- Registrován: 28. září 2020, 14:07
- Bydliště: podkrkonoší
- Dal poděkování: 144 poděkování
- Dostal poděkování: 193 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: scény žárovka yeetlight
Jsem priznivcem Voleb v automatizacich.
Mohlo by to fungovat tak, že by v každé volbě po splnění podmínky tlačítka, každá akce začínala vypínací scénou Scena0 která by obsahovala i pomocný přepínač xy ve stavu do off, následně by se aktivovala požadovaná scéna ve které by byl součástí pomocný přepínač xy s příkazem do on?
EDIT:
[spoiler=návrh ]Vytvořit scény 0; 1; 2; 3
Vytvorit pomocný přepínač xy
automatizace
Spouštěč - 3 udalosti: single, double, long.
Volba1 podmínka single + pomocný XY v off ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna1 ~ ((scena1 & pomocný xy v on))
Volba2 podmínka double ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna2 ~ ((scena2 & pomocný xy v on))
Volba3 podmínka long ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna3 ~ ((scena3 & pomocný xy v on))
Volba4 podmínka single + pomocný xy on = aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) ~ (( vypnuté yeel. & XY v off))
To poskytuje možnost přechodu z jedné scény do jiné kromě z 2 nebo 3 do 1. Pokud by si chtěl například z 3 do 1 tak nejdřív zhasneš.
A možná tam ani ta mezivypnuti být nemusí, pak by mohly být přechody úplně plynulé, jen na 1cku s vypnutím.
Spouštěč - 3 udalosti: single, double, long
Volba1 podmínka single + pomocný XY v off ~ akce: aktiv. Scéna1 ~ ((scena1 & pomocný xy v on))
Volba2 podmínka double ~ akce: aktiv. Scéna2 ~ ((scena2 & pomocný xy v on))
Volba3 podmínka long ~ akce: aktiv. Scéna3 ~ ((scena3 & pomocný xy v on))
Volba4 podmínka single + pomocný xy on = aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) ~ (( vypnuté yeel. & XY v off))
Snad to má nějakou logiku... [/spoiler]
Mohlo by to fungovat tak, že by v každé volbě po splnění podmínky tlačítka, každá akce začínala vypínací scénou Scena0 která by obsahovala i pomocný přepínač xy ve stavu do off, následně by se aktivovala požadovaná scéna ve které by byl součástí pomocný přepínač xy s příkazem do on?
EDIT:
[spoiler=návrh ]Vytvořit scény 0; 1; 2; 3
Vytvorit pomocný přepínač xy
automatizace
Spouštěč - 3 udalosti: single, double, long.
Volba1 podmínka single + pomocný XY v off ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna1 ~ ((scena1 & pomocný xy v on))
Volba2 podmínka double ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna2 ~ ((scena2 & pomocný xy v on))
Volba3 podmínka long ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna3 ~ ((scena3 & pomocný xy v on))
Volba4 podmínka single + pomocný xy on = aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) ~ (( vypnuté yeel. & XY v off))
To poskytuje možnost přechodu z jedné scény do jiné kromě z 2 nebo 3 do 1. Pokud by si chtěl například z 3 do 1 tak nejdřív zhasneš.
A možná tam ani ta mezivypnuti být nemusí, pak by mohly být přechody úplně plynulé, jen na 1cku s vypnutím.
Spouštěč - 3 udalosti: single, double, long
Volba1 podmínka single + pomocný XY v off ~ akce: aktiv. Scéna1 ~ ((scena1 & pomocný xy v on))
Volba2 podmínka double ~ akce: aktiv. Scéna2 ~ ((scena2 & pomocný xy v on))
Volba3 podmínka long ~ akce: aktiv. Scéna3 ~ ((scena3 & pomocný xy v on))
Volba4 podmínka single + pomocný xy on = aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) ~ (( vypnuté yeel. & XY v off))
Kód: Vybrat vše
alias: Nová automatizace
description: ''
mode: single
trigger:
- platform: event
event_type: xiaomi.click
event_data:
entity_id: xiaomi.switch
click_type: single
id: single
- platform: event
event_type: xiaomi.click
event_data:
entity_id: xiaomi.switch
click_type: double
id: double
- platform: event
event_type: xiaomi.click
event_data:
entity_id: xiaomi.switch
click_type: long_click_press
id: long
condition: []
action:
- choose:
- conditions:
- condition: trigger
id: single
- condition: state
entity_id: input_boolean.xy
state: 'off'
sequence:
- service: scene.turn_on
target:
entity_id: scene.scene1
- conditions:
- condition: trigger
id: double
sequence:
- service: scene.turn_on
target:
entity_id: scene.scene2
- conditions:
- condition: trigger
id: long
sequence:
- service: scene.turn_on
target:
entity_id: scene.scene3
- conditions:
- condition: trigger
id: single
- condition: state
entity_id: input_boolean.xy
state: 'on'
sequence:
- service: scene.turn_on
target:
entity_id: scene.scene0
default: []
________________
Přispěj a získej přístup do obsahu fóra pro dárce.
Oficiální sada s Raspberry Pi 4B/4GB, černá +Argon NEO Raspberry Pi 4 Case
Patriot Burst 2.5" SATA SSD 120GB + AXAGON EE25-XA6 ALINE box
Galerie realizací
Přispěj a získej přístup do obsahu fóra pro dárce.
Oficiální sada s Raspberry Pi 4B/4GB, černá +Argon NEO Raspberry Pi 4 Case
Patriot Burst 2.5" SATA SSD 120GB + AXAGON EE25-XA6 ALINE box
Galerie realizací
-
- Aktivní autor
- Příspěvky: 54
- Registrován: 20. říjen 2020, 13:46
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 4 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Já bych v automatizaci použil podmínky - po stisku tlačítka podmínka vyhodnotí, jestli je světlo vypnuté nebo právě svítí , a podle toho spustí scénu 1 nebo scénu 2....
- Pete30
- Moderátor
- Příspěvky: 3333
- Registrován: 30. září 2020, 20:33
- Dal poděkování: 172 poděkování
- Dostal poděkování: 364 poděkování
Re: scény žárovka yeetlight
Ano, ale to si myslím že musíš použít šablonu nebo jak chceš vyhodnotit podmínkou jestli je světlo on nebo off ?
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách