scény žárovka yeetlight

Automatizace tvořené přímo, pomocí funkcí HomeAssitent(a).
Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Pete30 »

Samozřejmě si musíš tu žárovku ve scéně nejdříve zapnout a potom nastavovat ;)
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Pete30 »

Mám tu pásek yeetlight co chceš vyzkoušet jsem k ruce a hodím sem obrázky
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

U_tima
Aktivní autor
Aktivní autor
Příspěvky: 66
Registrován: 07. duben 2021, 20:12
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od U_tima »

Kruci se mi to smazalo.
Hele už mi funguje scéna!
opravdu to šlo naklikat,
scény nová
v sekci zařízení přidat žárovku
na žárovku pak kliknout a pak vyjede nabídka, zapnout posuvníkem tu žárovku a vyjede nabídka, změna barvy a efekty.
Teď jsem ve stavu že kliknutím zapnu scénu, které mi funguje jak potřebuji.
teď vymyslet jak kliknutím žárovku vypnout.

Kód: Vybrat vše

alias: Světlo ložnice
description: ''
trigger:
  - platform: device
    domain: mqtt
    device_id: 105ac73d941b051378ac182f04651c4f
    type: action
    subtype: single
    discovery_id: 0x00158d0001870bef action_single
  - platform: device
    domain: mqtt
    device_id: 105ac73d941b051378ac182f04651c4f
    type: action
    subtype: double
    discovery_id: 0x00158d0001870bef action_double
condition: []
action:
  - type: toggle
    device_id: fa402d853696e49c6b7513969f7b395c
    entity_id: light.svetlo_loznice
    domain: light
  - scene: scene.loznice
mode: single

Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Pete30 »

Tak vidíš ;)
Udělej další scénu a v ní nech ty žárovky vypnutý
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Pete30 »

A tu scénu vypnutý zase zavolej

Kód: Vybrat vše

scene.turn_on
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

U_tima
Aktivní autor
Aktivní autor
Příspěvky: 66
Registrován: 07. duben 2021, 20:12
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 2 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od U_tima »

dobře zkusím ale otázka:
když se podíváte na tu automatizaci jak ta automatizace pozná, že když kliknu jednou tak má spustit scénu zapnuto a když kliknu znovu že má spustit scénu vypnuto?
To se jako řadí postupně.
1 - zařízení
1 - akce
2 - zařízení
2 - akce
3 - zařízení
3 - akce
???

Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Pete30 »

Zatím mě nenapadá jak to udělat v jedné automatizaci, ale mělo by to jít.
Prozatím mě napadá vytvořit dvě automatizace a vytvořit pomocníka přepínač a ten dát jako podmínku do obou automatizací.
Například pokud přepínač off spustit scénu on a ve druhé pokud přepínač on spustit scénu off a v automatizaci na konci akce po spuštění scény dát přepnout ten přepínač, jestli chápeš co myslím
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

Uživatelský avatar
Lion®
Administrátor fóra
Administrátor fóra
Příspěvky: 1604
Registrován: 28. září 2020, 14:07
Bydliště: podkrkonoší
Dal poděkování: 144 poděkování
Dostal poděkování: 193 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Lion® »

Jsem priznivcem Voleb v automatizacich😁.
Mohlo by to fungovat tak, že by v každé volbě po splnění podmínky tlačítka, každá akce začínala vypínací scénou Scena0 která by obsahovala i pomocný přepínač xy ve stavu do off, následně by se aktivovala požadovaná scéna ve které by byl součástí pomocný přepínač xy s příkazem do on?


EDIT:

[spoiler=návrh ]Vytvořit scény 0; 1; 2; 3
Vytvorit pomocný přepínač xy
automatizace

Spouštěč - 3 udalosti: single, double, long.
Volba1 podmínka single + pomocný XY v off ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna1 ~ ((scena1 & pomocný xy v on))
Volba2 podmínka double ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna2 ~ ((scena2 & pomocný xy v on))
Volba3 podmínka long ~ akce: aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) + aktiv. Scéna3 ~ ((scena3 & pomocný xy v on))
Volba4 podmínka single + pomocný xy on = aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) ~ (( vypnuté yeel. & XY v off))


To poskytuje možnost přechodu z jedné scény do jiné kromě z 2 nebo 3 do 1. Pokud by si chtěl například z 3 do 1 tak nejdřív zhasneš.

A možná tam ani ta mezivypnuti být nemusí, pak by mohly být přechody úplně plynulé, jen na 1cku s vypnutím.

Spouštěč - 3 udalosti: single, double, long
Volba1 podmínka single + pomocný XY v off ~ akce: aktiv. Scéna1 ~ ((scena1 & pomocný xy v on))
Volba2 podmínka double ~ akce: aktiv. Scéna2 ~ ((scena2 & pomocný xy v on))
Volba3 podmínka long ~ akce: aktiv. Scéna3 ~ ((scena3 & pomocný xy v on))
Volba4 podmínka single + pomocný xy on = aktivuje scénu0 (vypínací yeel.) ~ (( vypnuté yeel. & XY v off))

Kód: Vybrat vše

alias: Nová automatizace
description: ''
mode: single
trigger:
  - platform: event
    event_type: xiaomi.click
    event_data:
      entity_id: xiaomi.switch
      click_type: single
    id: single
  - platform: event
    event_type: xiaomi.click
    event_data:
      entity_id: xiaomi.switch
      click_type: double
    id: double
  - platform: event
    event_type: xiaomi.click
    event_data:
      entity_id: xiaomi.switch
      click_type: long_click_press
    id: long
condition: []
action:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: trigger
            id: single
          - condition: state
            entity_id: input_boolean.xy
            state: 'off'
        sequence:
          - service: scene.turn_on
            target:
              entity_id: scene.scene1
      - conditions:
          - condition: trigger
            id: double
        sequence:
          - service: scene.turn_on
            target:
              entity_id: scene.scene2
      - conditions:
          - condition: trigger
            id: long
        sequence:
          - service: scene.turn_on
            target:
              entity_id: scene.scene3
      - conditions:
          - condition: trigger
            id: single
          - condition: state
            entity_id: input_boolean.xy
            state: 'on'
        sequence:
          - service: scene.turn_on
            target:
              entity_id: scene.scene0
    default: []
Snad to má nějakou logiku... 😁[/spoiler]
________________
🍻 Přispěj a získej přístup do obsahu fóra pro dárce. :thx:
Oficiální sada s Raspberry Pi 4B/4GB, černá +Argon NEO Raspberry Pi 4 Case
Patriot Burst 2.5" SATA SSD 120GB + AXAGON EE25-XA6 ALINE box

Galerie realizací

modern
Aktivní autor
Aktivní autor
Příspěvky: 54
Registrován: 20. říjen 2020, 13:46
Dal poděkování: 5 poděkování
Dostal poděkování: 4 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od modern »

Já bych v automatizaci použil podmínky - po stisku tlačítka podmínka vyhodnotí, jestli je světlo vypnuté nebo právě svítí , a podle toho spustí scénu 1 nebo scénu 2....

Uživatelský avatar
Pete30
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 30. září 2020, 20:33
Dal poděkování: 172 poděkování
Dostal poděkování: 364 poděkování

Re: scény žárovka yeetlight

Příspěvek od Pete30 »

Ano, ale to si myslím že musíš použít šablonu nebo jak chceš vyhodnotit podmínkou jestli je světlo on nebo off ?
Pokud nejsem přítomen tak jsem na rybách ;)

Odpovědět

Zpět na „Automatizace“